Skab øget motivation og klasseledelse med værktøjet grafisk facilitering

Hvad ER og KAN Grafisk Facilitering i klasserummet?

Hvornår og hvordan bruger jeg værktøjet konkret i min undervisning og specifikt i forhold til at motivere mine elever og lede klassen?

Dette var udgangspunktet for eftermiddagens program i forbindelse med en pædagogisk dag på Social- og Sundhedsskolen Fredericia, Vejle, Horsens, som havde taget fat på et højaktuelt emne – motivation og klasseledelse.

Der blev tegnet løs ved bordene på alle afdelinger, som ikke kunne samles fysisk pga. Covid19, og der kom mange forslag til, hvad man kan tegne hvornår med henblik på at motivere eleverne og lede klassen. 

Det var en rigtig god oplevelse for afdelingerne at få tuschen i hånden og lære at tegne simpelt og professionelt. Der blev draget nogle fine paralleller til formiddagens program, hvilket betød, at det var let at tænke grafisk facilitering ind som værktøj i arbejdet med motivation og klasseledelse. Vi kunne i øvrigt tydeligt mærke at Margrethe er en dreven digital underviser, hvilket var en stor fordel, når afdelingerne ikke kunne samles fysisk på dagen.”

Anne Mette Vind, Direktør, Social- og Sundhedsskolen Fredericia, Vejle, Horsens

Scroll to Top